رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

اندر آداب عطسه...

سه شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱ ب.ظ

بدان و آگاه باش ای فرزند! که عطسه را لاجرم آدابی باشد که هرکس به جا نیاورد خسارت بیند و هرکه اهتمام ورزد نعمت عطسه بر او تمام گردد و از سعادتمندان روزگار شود...

.

.

.

به نظر شما چرا من وقتی بچه بودم، مامانم بهم می گفت «اگه ادای کسیو دربیاری، بعد یه وقت همون لحظه عطسه ت بگیره، همون شکلی می مونی تا آخر عمر»؟

بعد هم جالبه من باورم می شد!

یا من زیادی ادای دیگرانو درمی آوردم، که یکم بعید میدونم، یا مامانم فک می کرده باید هرجوری شده بچه رو بازداشت از چنین خطایی!

خو مادر من چرا اطلاعات غلط میدی به بچه؟ :/


+ بچه که بودم، گاهی افکار فلسفی م رو، از وجود خدا تا مراحل شکل گیری جنین تا سایر امور، به مادرم به عنوان علامه ی دهر عرضه می کردم و با ایشون به عنوان یک کشف جدید چک میکردم که مبادا غلط باشه! یادمه یه بار داشتم می گفتم مامان! این خدا رو قبلا یه خدای دیگه به دنیا آورده، اونم یه خدای دیگه، اونم یه خدای دیگه، همینجوری هی... به همین برکت(موبایل!) قسم، مامانم تایید کرد، گفت آره!!! :||

++ مادرم در راستای پاسخ به چگونگی به وجود آمدن جنین، به ما گفته بود مادر و پدر دعا میکنن، خدا بشون بچه میده... خب منطقی بود و ما هم تا دوم راهنمایی مشکلی نداشتیم... اما خب من در پنج شش سالگی کشف کرده بودم که مورچه هایی در شکم مامان ها وجود دارد که وقتی دعا می کنند، خدا اون مورچه ها رو تبدیل به نی نی میکنه! تازه به مادرمم گفته بودم و تأیید این کشف رو گرفته بودم! :))))

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۰۳
  • ۶۴۵ نمایش
  • سر به هوا!

نظرات (۱۰)

  • دچــ ــــار
  • اندر آداب عطسه و دغدغه های دوران بچگی  :)))

    +بدبخت مامانا مجبور بودن چه سوالایی رو جواب بدن !! 
    پاسخ:
    کلا خیلی جالبه که بچه ها انقدر سوالای مختلف براشون پیش میاد...

    + واقعا سخته جواب دادن به سوالای بچه ها، از ذات خالق گرفته تا ماهیت مخلوق...
    سلام علیکم
    هدف وسیله را توجیه می‌کرد. :)
    پاسخ:
    علیکم  السلام...
    بله ظاهرا... :)
  • تبارک منصوری
  • من میگم چرا هی میگردم پیدات نمیکنم !
    نگو سر به هوا شدی دلت کتک میخواد! -_-
    من باید از وبلاگ دیگران بشناسمت!؟؟؟؟

    ضمنا اگر بعد از هر بار عطسه گفته بشه :"الحمدلله علی کل حال و صل الله علی محمد و آله اجمعین" خداوند عطسه اون رو به شکل پرنده ای بزرگتر از مگس و کوچکتر از زنبور درمیاره و تا قیامت در زیر عرش برای اون استغفار میکنه! والا! با اون نظریه هات ! -_-

    پاسخ:
    عه!
    تبارک مگه تو منو دنبال نمی کردی؟
    بابا من قبل عوض کردن آدرس پست گذاشتم گفتم، ملت گفتن دنبال کننده ها می فهمن آدرس جدیدو، دیگه منم نرفتم به کسی از دنبال کننده ها خبر بدم. :[]
    به دست شما کتک خوردنمان آرزوست... :)))

    متشکرم از روایت...
    والا من درمورد عطسه نظریه ندادم، مادرم داده بود که هنوزم اسباب خنده ی بینمونه...
    بنده خدا کمرش درد میکنه کج می ایسته، میگم مامان چیه عطسه کردی در این حالت؟ می خنده :))))
  • تبارک منصوری
  • اینم که خوندم!

    خب با اجازه من دیگه در برم !!! =)))))))))))))))
    پاسخ:
    دیوونه، دیوونه، دیوونه...
    همون در رو تا نزدمت :))))
  • تبارک منصوری
  • چرا،دنبالت میکردم ولی یهو عکس آواتار و آدرس و اسم وبت عوض شد منم فکر میکردم یه وب دیگه است برا همین نشناختمت!

    منظورم دقیقا نظریه های تو بود!
    یعنی زدی نظریه داروین بدبختو پودرش کردی با اون مورچه ای که تبدیل به آدم میشه!
    آخه مورچه تو شکم چیکار میکنه!!!!!! =)))) واای خدا...


    آخی طفلی...نکن اینکارو با مامانت! بعدش عطسه میکنی کمر درد میگیریا! :)))
    پاسخ:
    آهان :)
    خب دیگه... اگه همون موقع که آپ کردم نوشتم تعویض آدرس، میخوندی، گمم نمیکردی... ای بی وفا! ؛)))

    خخخخخخخخخ
    بابا خب در اون سن موجودی ریز تر از مورچه نمیشناختم!
    فقط این جالبه که تو ذهنم این بوده که از عدم چیزی موجود نمیشه!
    واقعا فلسفیه!

    مامانم اگه بدونه اینجا بهش خندیدم، بیچااااره...
    مامانم خیلی بامزه س بعضی کاراش... گاهی دوست دارم درموردش بنویسم بقیه هم بخندن... :)))
  • تبارک منصوری
  • نه اتفاقا برام مهمه که وبلاگهایی رو که دنبال میکنم حتما بخونم،ولی خیلی وقته سر نزدم دلم پست جدید میخواد! اونم حوصله ندارم... -_-

    آها یعنی میخوای بگی فلسفه علم رو برای همین انتخاب کردی چون پیش درآمدهای لازم رو از بچگی داشتی! بله ،بله متوجه شدیم ! :))))

    عاشق مامانت شدم !یهویی! از طرف من ماچش کن بگو خیلی مخلصیم حاج خانوم! ^_^
    پاسخ:
    بله بله... :)

    خخخخخخ
    کلا افکار فلسفی بچه ها برام جالبه...

    عزیزم... :)
    سلام علیکم

    اگر شما کتاب هدیه "شلیک بی گلوله" را میخواهید
    سریع اطلاع دهید
    با موضوع جنگ نرم
    http://azf06.blog.ir/post/1015

    عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
  • عَقـایِدِ یِکــ رِضــا
  • سپاس
    :)
    پاسخ:
    قابل شما رو نداشت!
  • حسین (علیه السلام) آرام جانم
  • بابا افکار فلسفی!:)

    فیلسوف!:)

    نظریه پرداز!

    ماشاءالله لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم

    :))

     

     

    پاسخ:
    خخخخخخخخخ
    اصن هدفم همین بود که تو پی ببری :)
  • تبارک منصوری
  • ماچ من به صاحبش رسید یا نه!؟ -_-
    پاسخ:
    بله بله...
    ما امانتداریم :)))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی