رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

این صدای مردم است که خفه می شود!!!

يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۲۴ ب.ظ

بعد از برداشتن یارانه ها در دولت احمدی نژاد، گرونی ها شروع شد. دولت روحانی اومد گفت دولت قبلی گند زده داریم درستش میکنیم. هرکی هم هر اعتراضی کرد، گفت دولت قبل! با همین توجیه مسخره گرونی ها بیشترم شد... چهار سال اول که گذشت باز گفت دولت قبل بد بوده، من نیام یکی میاد مث اون، ملتم باور کردن رای دادن...

توی برجام هم که گند خورد... پول های بلوکه شده همچنان بصورت کامل آزاد نشده و اجازه ی ورود به کشور رو نداره... از شتر گرفته تا سنگ پا، وارد می کنن، چیزی که اقتصاد مملکت رو داره فلج و فلج تر میکنه...

کسانی که توی کار تولیدی هستن، به تعطیلی چرخه های تولید اذعان دارن...

اقتصاد مقاومتی پر... 

اختلاس ها کمتر که نشده بیشتر هم شده...

خرج دولت عینهو چی، پریده هوا...

دولت برای جور کردن مخارج سنگینش داره دست میکنه تو جیب ملت...

شرایط بهتر نشده، بلکه بدتر هم شده، با کلی ادعا و کلی دبدبه و کبکبه...

اما بنظر من بیشتر از گرونی، نفهمی مسوولین و رفاه بسیار زیادشون داره مردم رو اذیت میکنه... وگرنه توی این چهل سال وضعیت اقتصادی بدتر رو مردم چشیدن و صبوری کردن...این مردم، حتی خیلی از کسانی که مخالف حکومتن، راضی به اغتشاش نیستن... لااقل بعضیا انقدر منطق دارن که متوجه بشن دولتی که بهش رای دادن، نتونسته مدیریت کنه شرایط رو و داره هر روز گند بیشتری بالا میاره، اگر هم خواستن بهش اعتراض بکنن، با اصل حکومت قاطی نکنن مساله رو. منتها اکثر این شلوغ کاریا داره از طرف مخالفای اصل حکومت مدیریت میشه برای مثلاااااااااا براندازی...

دقیقا این شلوغی ها صدای مردم نیست، فقط صدای اصلی مردم داره بخاطر وظیفه شناسی شون خفه میشه، که شرایط کشور بدتر نشه و هموطناشون کمتر اذیت بشن...

و این فقط مسؤولین مرفه هستند که همه شون میگن باید صدای اصلی مردم شنیده بشه و رسیدگی بشه، در حالی که حتی یک نفرشون حاضر نیستن خودشون داوطلبانه، حتی یک ماه با حقوق یک کارگر یا کارمند جوان زندگی کنه...

 

+ میخواستم در جواب پست عزیزی کامنت بگذارم، منتها اومدم اینجا نوشتم و تکمیلش کردم، صرفا بخاطر اینکه با اون عزیز بحث نشه و کدورتی پیش نیاد... ادبیات ناموزونش بخاطر عجله ای شدنشه، ببخشید... 

نظرات (۱۳)

  • آذری قیز
  • سلام عزیزم. چون حس میکنم این پست جواب پست منه کامنت میذارم برات.
    اگه دیدگاه سیاسی مون متفاوته دلیل نمیشه همدیگه رو ناراحت کنیم یا نتونیم دوستای خوبی برای هم باشیم :)
    بحث من توی اون پست نه بحث این دولت و اون دولته نه بحث چپ و راست.
    بحث سر کلیت عملکرد انقلابه.
    ما توی هر دوره از ریاست جمهوری مفت خور و مرفه بی درد داشتیم
    اقتصادمون به فنا رفته
    چرخ های اقتصادمون فلج شده
    بحث سر این نیست که کی بهتره کی بدتر
    بحث سر اینه که دیگه کفرمون داره درمیاد از اینکه هی دندون سرجیگر میذاریم و بازم هیچی به هیچی.
    من اگه به روحانی هم رای نمیدادم فرد اصلح تری نمیدیدم که بهش رای بدم. امیدوارم وضع مملکت به جایی برسه که من بین بهتر و بهترین انتخاب کنم نه بین بدتر و بدترین. اعتقادم اینه که عملکرد هیچ کس توی این مملکت قابل دفاع نیست. نه چپی ها که خودم مدافع شون بودم نه راستی ها که خودم مخالف شون بودم. 
    پاسخ:
    سلام :)
    منم واس همین کامنت نذاشتم اومدم اینجا نوشتم که بحثی نشه کدورت بشه...
    اول اینو بگم که من از زمانی که احمدی نژاد رای دوم رو آورد و بعدش هوا برش داشت و شروع کرد خرابکاری کردن، دلم ازش کنده شد، چه برسه به الان که داره اپوزیسیون بازی درمیاره...
    و اما بعد...
    با تمام مشکلی که با احمدی نژاد و طرفدارهاش دارم، این رو نمیتونم هضم کنم که مشکلات بدیهی و عین روز روشن دولت روحانی رو که بعضا چندین برابر مشکلات دولت احمدی نژاد بود، طرفدارهای دولت و رسانه ها، توجه نمیکنن...
    مثال واضح و دم دستی ش سفرهای استانی که وقتی احمدی نژاد ابداع کرد و با خرج نسبتا کمی سفرها رو مکررا، و نه نمایشی، انجام می داد، چقدرررررر تو بوق و کرنا کردن که وای چرا خرج الکی می کنید؟ اما الان وقتی هر از چندی دولت یه سفر استانی میره با کلی خرج های غیرقابل باور، هیچکسی صداش درنمیاد... میگم کلی خرج چون هم اون دوره توی نهاد آشنا داشتم هم الان...

    متوجه این شدم که منظور شما به اصل مساله س، اما نگاهت درمورد اینکه اوضاع بهتر شده از نظرهای مختلف برام واقعا تعجب برانگیز بود!
    همون زمان احمدی نژاد که مردم عادت نداشتن به گرونی، صداشون کمتر درمیومد، چون احمدی نژاد و دولتش معروف بودن به سادگی... و اینو خیلیا می فهمیدن...
    من حرفم اینه که مشکل سر رفاه زدگی مسوولینه که روز به روز داره بیشتر میشه... و توی این دولت به طرز وحشتناکی زیاد شده رفاه زدگی... 

    اون زمانی که جنگ بود و مردم پا به پای رزمنده ها بدبختی می کشیدن از جهات مختلف، صدای کسی درنمیومد چون مسوول ها، اکثرا ساده بودن...
    اما تخم اشرافیت مسوولین از زمان سازندگی کاشته شد، و الان درخت خبیثه ایه که ریشه های زیادی داده...
    و البته این رو قبول ندارم که از این نظام چیزی درنمیاد...
    یعنی مشکل از اصل انقلاب نیست، از نگاه اشتباه به مسوولیت گرفتنه، و البته از بررسی قضایی ضعیف...
    باز همین دستگاه قضایی هم که مشکل داره، نسبت به خیلی کشورهای حتی پیشرفته از جهاتی بهتره... اما مساله اینه که ایده آل نیست...
    حرف بسیاره، و درد هم بسیاره... 
    اما در نهایت باز هم معتقدم این شلوغی ها صدای اصلی مردم نیست و فقط خفه کننده ی صدای اصلی، برای رسیدن به خواسته های ضد حکومتیه...
    حکومتی که اگر بخواد عوض بشه، زیر یوق آمریکایی میره که همین الان بدترین تحریم ها و فشارهای اقتصادی رو داره به ملت میاره برای اینکه غلدره و دلش میخواد هیچکس رو حرفش حرف نزنه...
    از دولت روحانی چیزی جز خیانت عاید کشور نشد.
    فقر و بیکاری و مطالبات معیشتی مردم دغدغه این دولت نیست.
    پاسخ:
    مسوولی که حتی نتونه یک ماه با حقوق یک میلیونی سر کنه، نمی تونه دغدغه ی فقرا رو داشته باشه... هرچی هم تلاش کنه جهت محبدبیته، نه انجام وظیفه...
    حالا این مسوول توی هر دولتی باشه همینه...
    وقتی این جور مسوولا بیان سر کار، دولت بخاطر خرج بالاش، دست میکنه توی جیب ملت، کاری که دارن انجام میدن و بیشتر هم میشه... صراحتا هم نوبخت درمورد عوارض خروج توی تلویریزون گفت که میخوایم خرج گردشگری کنیم!!!!!!!
    همین نوبخت در دفاع از حقوق های بالای دولتی ها، که مثلا حدود پونزده بیست میلیون باشه، گفت خب همکاران ما در دولت زحمت میکشن از صبح میان، آخر شب میرن... انگار یه رفتگر سر ظهر میره، عصرم برمیگرده...
    اینا اصلا تصوری از حقوق هشتصد هزار تومن دارن که بخوان از بین هم ببرنش؟
  • جناب دچار
  • :) خب من همون ور کامنت دادم فک کنم کافی باشه :)
    پاسخ:
    اتفاقا با کامنت شما کاملا مخاف بودم. دلیلشم در متنم عرض کردم.

    جناب ما رفته بودیم مناطق بسیار بسیار بسیار فقیر خوزستان، کسانی که هیچی نداشتن، وضعاشون رو ما ها بیشتر از دو ساعت نمی تونیم تحمل کنیم، باز می گفتن ما هرچی داریم از انقلابه...
    مردم ما درد اصلیشون فقر نیست، دردشون عوضی و مرفه و دورو بودن عده ای از مسوولینه. 
  • جناب دچار
  • با اینکه مردم از انقلابشون توقع عدالت دارن مخالفی؟!
    پاسخ:
    نه!
    از پست من چنین برداشتی میشه؟!!!!!!!!
    اگر چنین برداشتی کردید، دوباره بخونید... 
  • جناب دچار
  • نه کامنت در اونجا چیزی غیر از این نبود:

    این صدای فریاد و مشت های گره کرده، صدای توده ی مردمی است که چهل سال است منتظر تحقق رویاهای انقلابی شان هستند!
    پاسخ:
    بابا من میگم با همین جمله مشکل دارم.
    میگم این شلوغیا اساسا با هدف دیگه ایه، نه به هدف مخالفت با گرونی...
    و فقط باعث منزوی تر شدن فقرا میشه... 
  • جناب دچار
  • البته من قبول دارم که بخشی از صحبت های خانم آذری قیز بخاطر گرایشات سیاسی ش بوده مثلا اینکه ما پولمون رو از چین و هند پس گرفتیم! که فکر نکنم درست باشه و مابجاش اقلامی چون برنج هندی و خلال دندون وارد کردیم از این دوکشور
  • جناب دچار
  • عا
    هان از اون نظر
    + پس میشه گفت اون مشت هایی که خالصانه گره شده با اون مشت های برانداز قاطی شده الان؟
    پاسخ:
    قاطی که چه عرض کنم، ازش سو استفاده شده...
    اصلا توی این شلوغیا الان اعتراض به گرونی هم میشه مگه؟ همه ش فحش به نظام و حتی دینه...
    اعتراض علیه گرونی خفه شده...
  • جناب دچار
  • مثل اون موقع که تهش رسید به اینجاکه
    انتخابات بهانه است؟
    پاسخ:
    بلی
  • آذری قیز
  • اتفاقا استثنا باهات موافقم در این بخش!
    این صدای مردم محروم خیلی داره قاطی میشه با یه مشت بی سرو پای اخلال گر
    همیشه صدای اعتراض مردم یا خفه شده یا با قاطی شدن با موج اعتراض های آشوب گرها از بین رفته!
    ولی مردم ما واقعا معترض هستن حتی اگه نشون ندن!
    اینی که میگید دولت احمدی نژاد ساده زیست بوده بیشتر منو میخندونه!
    این شویی که راه انداختن و خودشون رو ساده زیست و برآمده از دل مردم نشون دادن در حد همون شو باقی موند نه بیشتر. منتها حکومت ما مشکل بزرگی که داره فکر میکنه میتونه مثل چهل سال گذشته مردم رو توی یه فضای ایزوله نگه داره و اخبار رو همون طور که دوست داره به خورد مردم بده. وگرنه فیلتر کردن تلگرام و اینستا دلیلی نداره. اگر میخواییم صدای مردم به گوش برسه باید فضا رو هم براشون مهیا کنیم!
    اشرافی گری از اول انقلاب بوده تا همین الان مختصص یک دوره یا یه جریان خاص سیاسی نبوده. کسایی هم که در ظاهر دارن ساده نشون میدن حساب های اون ور آب شون پره که سر بزنگاه فلنگ رو ببندن. نباید زیاد باور کرد!
    اصولا معتقدم هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیره!
    وقتی رییس یه بیمارستان توی تبریز 320 میلیون فیش حقوقی داره چطور رییس مجلس و نماینده و وزیر این مملکت نباید چندین برابرش رو داشته باشن؟؟!
    پاسخ:
    من نمیگم مردم معترض نیستند. هستند. بابا والا یکیش خود من!خیلی هم زیادی ناراحتم از خیانت عده ای... 
    اما ساده زیستی دولت قبل رو من با اخبارهای همینجوری نمیگم. مقایسه ی بین اخبار اختصاصی تری که از دو دوره دارم، منو به این نتیجه می رسونه که خرج دولت کمتر از الان بوده...
    اما اشرافی گری از اول انقلاب نبوده... نمیگم هیچ کسی نبوده که مرفه بی درد باشه، اما فراگیر نبوده...

    و اما فیلتر کردن تلگرام و اینستا ربطی به اخبار نداره، چون دسترسی به اخبار از طریق سایت های دیگه ممکنه، اما از اونجایی که خیلی از قرارها و تجمعات همون بی سرو پاها از طریق شبکه های اجتماعی این مدلی شکل میگیره، فیلتر کردنش برای امنیت بهتره. این بنظرم واضحه.
  • آب‌گینه موسوی
  • بیچاره مردم...

    این گرگیِ شبانِ شما نیز بگذرد...

    پاسخ:
    هوم... :(
  • عَقـایِدِ یِکــ رِضــا
  • هی هی هی
    پاسخ:
    واقعا!
  • حسین (علیه السلام) آرام جانم
  • سلاااام سادات بانو

    کجا توی برجام گند خورده!!!

    جناب که فرمودن نتایج برجام الی یوم القیامه هس!!!!!!!!!

    به جون عمه شون....

    هیییییییییییییع.......

    شاعر میگه گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من

    آنچه به جایی نرسد!فریاااااااااااااد است....

    بله....

    خیانتی که دارد این زمان صورت میگیرد بعد ها در تاریخ ثبت خواهد شد....

     

     

    سادات بانو دلمان برایت تنگ بود...

    دل شما رو نمیدانم :))

    خوبی؟احوالات؟

    پاسخ:
    بههه بههه بههه، دخترک با وفا!
    سلااااااااامممممم...

    عزیزم گندش تا یوم القیامه باقیه دیگه! راست گفته!
    شاعر میگه تا تاریخ تاریخ است، تاریخ است!!!



    عزیز دلمی شما... راستش وبلاگ کمتر میام، کمتر می نویسم، کمتر می خونم...
    البته خوشحال نیستم از این وضع ولی حسشو زیاد ندارم... شرمنده ی عزیزانم هستم...

    الحمدلله، شما خوبی؟

    التماس دعا دارم بانو!


  • حسین (علیه السلام) آرام جانم
  • قربون شوما،ممنونات و مخلصات رفیق... :)

    مام هی...میگذره...الحمدلله.

    محتاج دعای خیرت،به روی چشم....

     

    پاسخ:
    :*
    ان شاءالله که همیشه خرستد و خوش حال باشی... 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی