رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

تشهد را گفته ام و موقع بلند شدن، طبق عادت بر زبانم می آید: بحول الله و قوته أقوم و أقعد...

یک لحظه حواسم جمع می شود به چیزی که به عادت گفته ام: بحول الله و قوته أقوم و أقعد؟! این یعنی بحول الله و قوته أفعل کل فعل... این یعنی بحول الله و قوته حتی أذنب!!!

وااااااای بر من... فهمیدی چه شد؟!!!

خجالت هم دارد این نمک خوردن و نمکدان شکستن...

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۰/۰۸
  • ۶۷۲ نمایش
  • سر به هوا!

بحول الله و قوته أقوم و أقعد

نظرات (۱۰)

  • چشم به راهم ...
  • زیر دیپلم هم میتوان حرف زد :|

    وای بر ما
    پاسخ:
    راستش زیر دیپلم حرف زدن سواد می خواهد که من ندارم!
    شکلک خجالت...
    سلام
    عید شما مبارک
    «این یعنی بحول الله و قوته حتی أذنب!!!»

    گناهان ما ربطی به خدا ندارد
    همان حول و قوه را کنار بگذاریم می شود گناه
    حول قوه خدا در جهت حق است نه باطل خواهر جان


    پاسخ:
    سلام علیکم
    عید شما هم مبارک...

    نه اینطور نیست... هیچ فعلی انجام نمی شود مگر به حول خدا...
    مگر اصلا قدرتی غیر از قدرت خدا هست که بشود با آن گناه کرد؟!!!

    اینطوری مجبوریم قائل به ثنویت شویم!


    ربطی به ثنویت ندارد عزیز دل
    خدا به ما حول و قوه داده برای انجام عمل
    ما مختاریم به این که در امر حق از آن استفاده کنیم یا باطل
    وقتی در امر باطل استفاده میکنیم از جانب ماست نه خدا
    امیدوارم تونسته باشم منظور رو برسونم
    آیه هم داریم برایش
    النساء : 79   ما أَصابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَ ما أَصابَکَ مِنْ سَیِّئَةٍ فَمِنْ نَفْسِکَ وَ أَرْسَلْناکَ لِلنَّاسِ رَسُولاً وَ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهیداً

    پاسخ:
    با این توضیحات حرف شما با حرف بنده مغایرتی ندارد:
    خدا به ما حول و قوه داده برای انجام عمل
    ما مختاریم به این که در امر حق از آن استفاده کنیم یا باطل

    من نگفتم گناه ما تقصیر خداست! عرض کردم با قدرتی است که خدا داده...

    به عنوان مطلب دقت کنید منظور واضح است.
    با توضیحات شما واضح تر شد :)
    پاسخ:
    خداروشکر :)
  • آب‌گینه
  • خیلی خوب. آفرین!

    یادِ یک حدیثی افتادم که مضمونش این است: از نعمت‌های خدا خوب استفاده کنید و مرتکبِ گناه نشوید.

    پاسخ:
    به عقل خودم که قد نمی دهد این چیزها... از برکات درس های استادم است...
    ممنون بابت حدیث...
    سلام علیکم
    تذکر خوبی بود، اگر بفهمم.
    سپاس.
    پاسخ:
    علیکم السلام.
    اگر بفهمیم...
    خواهش می کنم...
    ما را به جبر هم که شده سر به راه کن

    خیری ندیده ایم از این اختیار ها...
  • عابر پیاده
  • یاد این آیه افتادم:

    خداوند به بنی اسرائیل فرمود: از روزی خدا بخورید و بیاشامید اما در زمین فساد نکنید.

     وَ إِذِ اِسْتَسْقىٰ مُوسىٰ لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اِضْرِبْ بِعَصٰاکَ اَلْحَجَرَ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اِثْنَتٰا عَشْرَةَ عَیْناً قَدْ عَلِمَ کُلُّ أُنٰاسٍ مَشْرَبَهُمْ کُلُوا وَ اِشْرَبُوا مِنْ رِزْقِ اَللّٰهِ وَ لاٰ تَعْثَوْا فِی اَلْأَرْضِ مُفْسِدِینَ  ﴿البقرة، 60﴾
    و [یاد کنید] آن گاه که موسی برای قومش درخواست آب کرد، پس گفتیم: عصایت را به این سنگ بزن. پس دوازده چشمه از آن جوشید به طوری که هر گروهی [از دوازده گروه بنی اسرائیل] چشمه ویژه خود را شناخت. [و گفتیم:] از روزیِ خدا بخورید و بیاشامید و تبهکارانه در زمین فتنه و آشوب بر پا نکنید.

    پاسخ:
    دلم برای خدا سوخت! :(
    این پستت رو خیلی دوست داشتم. خیلی خوب بود :)
    پاسخ:
    قابل شما رو نداشت...
    برش دار اگه پسندیدی...
    به جون تو!
    بپیچمش برات؟!
    :))
    چه جالب.تا حالا از این زاویه نگاه نکرده بودم
    پاسخ:
    هعییییییی...
    خودمم نگاه نکرده بودم! تا اینکه یهو نگاه کردم! :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی