رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

جنبه نداریم بابا!

شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶ ب.ظ

از وقتی ندا بر اومده که باید از خونه ای که در حال حاضر ساکنم، برخیزم و برم جای دیگه، اصلا حوصله ام به کار خونه نمی کشه! حتی غذا هم خیلی سخت درست می کنم، چه برسه به نظافت منزل!

با اینکه حس مالکیت خب دارم، چون خونه اجاره ای نیست... اما چون می دونم دیگه چند وقتی بیشتر نیستم، اصلا دل و دماغ کار ندارم...

داشتم فکر می کردم که دو تا برداشت میشه کرد:

 

یکی اینکه آدم اگر بدونه مرگ حقه، چارچنگولی نمی چسبه به دنیا و زرق و برقش... بیشتر فکر رفتنه...

یکی هم اینکه جمع کن بابا خودتو فاز معنوی نگیردت! امیرالمومنینش با اون امیرالمومنینیش(!) میگه جوری برای دنیا کار کن که انگار همیشه هستی، یا روایت داریم از پیامبر ص، اگر اشتباه نکنم، قریب به این مضمون که کسی برای دنیاش تنبلی کنه برای آخرتشم تنبلی تر می کنه!

 

گویا بنده از اینام که جنبه ی فکر کردن به حقانیت مرگ رو ندارم! چون تنبل میشم و دست از تلاش می کشم... و مطابق روایت اگر در امر دنیام تنبل باشم در امر آخرت هم تنبلم: خسر الدنیا و الآخرة...مردد

اوصیکم و نفسی ب جنبه داشتن بابا!

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۵/۰۲
  • ۳۷۵ نمایش
  • سر به هوا!

نظرات (۵)

  • الـ ه ـام عـظـیـمـی
  • :))
    تو روحانی میشدی مث قرائتی میشدی ها !
    پاسخ:
    :)))))))))))))

    عاااالییییییییییی... :)))))))
    سلام :
    هر جا هستین ریال موفق و سربلند باشین
    بله ، ولی حدیث های زیادی هم هست که با هم متناقض اند در این مورد ، ولی جای بحث نداره
    موفق باشین
    پاسخ:
    علیکم السلام.

    بنده تناقضی البته نمی بینم بین این دو حدیث و حدیث های دیگه...

    تا جایی که بنده ی حقیر از سیره ی ائمه فهمیدم امر دنیا و آخرت دو مقوله ی جدا نیستن اصلا...

    برای همین تنبلی در دنیا لطمه ش به آخرت میرسه.

    و البته برعکس.

    سلامت باشید.
  • تبارک منصوری
  • چه جالب امروز مدام این فکر و حس و حدیث امیر المومنین تو ذهنم چرخ می خورد...چون این یکی دو روزه خیلی تو فکر خریدای جدید دکور جدید و تعمیر خونه هستم...بعد مدام به خودم میگم که خب همه این کارا رو کردی و حالا که  وقت لذت بردنه صبح دیگه از خواب پا نشی!
    این میزان از صراحت! برای اینه که زور زیادی نزنم و خودمو زیاد درگیر نکنم و تمام فکر و ذکرم این نشه
    و  خیلی احمقانه است  این زور زدنه رو توی جا و مکان خودش صرف نمیکنم...جایی که باید!
    پاسخ:
    پاراگراف دومو راستش نفهمیدم...
  • میثم علی زلفی
  • سلام
    خیلی جالب و آموزنده بود.
    به نظرم معنای روایت امیرالمونین در قلم شما طوری آمده است که گویا ایشان ترغیب به دنیا کرده اند و تلاش در آن. اما معنای روایت این است که مثل وقتی که وقت زیادی داری و کاری را مدام به عقب می اندازی کارهای دنیایی را هم به عقب بیانداز.
    در ادامه ی روایت هم آمده است و برای آخرت طوری تلاش کن که انگار این لحظه آخرین لحظه بودن و ماندت در دنیاست
    گفتن یک نکته ضروری است که کار دنیایی غیر از کار دنیاست.
    پاسخ:
    علیکم السلام.

    من تا حالا به این روایت اینطور نگاه نکرده بودم.
    از روایت این رو فهمیده بودم که در معاش فرض نکن که فردا می میری پس تلاش نکنی، در عبادت هم فرض نکنی حالا زنده ای وقت داری.
    به نظرم عقب انداختن معنی نمیده. چون اگر کاری نباید انجام بشه که دیگه دیر و زود نداره!!! این برداشت هم منجر به کناره گیری از دنیا میشه...
    کما اینکه اگر این درست باشه که منظور عقب انداختن باشه، پس برای عبادت هم در ادامه منظور جلو انداختن باید باشه. در حالی که منظور کیفیت عبادته. پس در قسمت اول هم باید کیفیت باشه.

    درمورد تفاوت کار دنیا و کار دنیایی هم باید دقیق تر بیان بشه. لفظ عربی منظورمه و اینکه در روایات کدام آمده؟
  • میثم علی زلفی
  • می توانید به شروح مراجعه کنید.
    اما برداشت منجر به کناره گیری از دنیا نمی شود بلکه منجر به کناره گیری از زندگی دنیایی می شود.
    ان شاء الله امشب مطلبی راجه به این مقوله در وبلاگم منتشر خواهم کرد.
    پاسخ:
    فک میکنم از متن بنده معلوم بود که منظورم زندگی دنیایی و وابستگی و... نیست، بلکه لزومات و اولیات بودن در دنیا بود.
    عقب انداختن کار دنیا، دقیقا بنظرم منجر به کناره گیری از دنیا میشه، نه زندگی دنیایی.
    اصلا معنی نمیده عقب انداختن کاری که باید انجام داد. این همون تنبلی کردنه که توی اون روایت از رسول الله صلی الله علیه و آله نهی شده.

    می خوانم ان شاءالله.
    ممنون

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی