رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

خب، ما زیارتمون قبول شد برگشتیم! ؛)

سه شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۵۴ ق.ظ

+ عراق از پنج سال پیش تا الان فرق اساسی کرده بود... آن موقع یادم هست هنوز آمریکایی ها بودند و عراقی ها تو سری می خوردند و صدایشان در نمی آمد، اما الان ستون به ستون عکس شهدایشان را گذاشته بودند... شهدایی که نشان از مقاومت بودند و سر پا ایستادن...  بعضا که با آن ها صحبت می کردم هم روحیات حماسی شان مشخص بود و حرف از موصل و سامرا و دفاع در برابر داعش می زند... و این یعنی یک نفس تازه برای ملت مهربانی که سال های سال سرکوب شده بودند... این مساله برای من واقعا خوشایند بود...

++ عراقی ها را به انسانیت خیلی نزدیک تر دیدم، تا ایرانی ها... نه اینکه بخواهم همه ی عراقی ها را با همه ی ایرانی ها مقایسه کرده باشم... نه! صرفا جو مذهبی آن ها و خدمت به مهمان های امام حسین علیه السلام را با جو مشابهش در ایران مقایسه کردم... از نظر من امکان ندارد عموم ایرانی ها این چنین مهمان نوازی و از خودگذشتگی کنند در مقابل کسانی که نمی‌شناسند و آمده اند مثلا برای زیارت امام رضا یا از این دست مسائل...

+++ بعضا وقتی از اطعمه شان می گرفتیم، تشکر می کردند! یاد آن روایتی افتادم که میگوید مهمان بر میزبان منت دارد چون گناه های میزبان را با خودش می برد... عراقی ها انگار واقعا این را می فهمند...

++++ از همان مرز ایران به این نتیجه رسیدم که همراه هر زن باید یک مرد محرم باشد تا در جاهایی ساپورتش کند مردی به او نخورد... البته نه در مسیر پیاده روی، بلکه جاهایی مثل مرز ایران، یا مسیر مسجد کوفه و... البته برادرم با ما بود ولی من و مادرم دوتا بودیم! با این تصور اصلا اصلا فکرش را هم نمیکردم بتوانم وارد حرم امام حسین و حتی بین الحرمین بشوم... اما به مدد نقشه و جی پی اس و کوچه های فرعی، خودم و مادرم، بدون برادر، هر دو حرم را رفتیم و حالش را بردیم! بماند که تازه آخر سر مادر عزیز من اعتراض می کند چرا مرا بین الحرمین نبردی؟!!! می گویم مادرجان تازه شاکی هم هستی که طوری آوردمت زیارت که تعداد برخوردهای آقایان در حد خیابان انقلاب بود!؟ :)))

+++++ تا قبل این فکر میکردم حضور و خدمات ایرانی ها در عراق چشمگیر است... اما الان نظرم عکس شده... تقریبا به چشم نمی آیند ایرانی ها و کارهاشان... با این حال اصلا حس غریب بودن نداشتم...

++++++ علیرغم ادعای گوش آسمان کر کنِ ایرانی ها در امر نظافت، با چهار چشم خودم(!) می دیدم چطور ایرانی ها میخوردند و می ریختند، عین چی! نشان به نشان مرز ایران و عراق که محل تردد ایرانی هاست...

+++++++ من عاقبت یک نفر بچه شتر می خرم، بزرگش می کنم، بعد با او می روم به نخلستان های عراق، سوارش می شوم، می ایستم روی کوهانش، خرما می چینم، هم خودم میخورم هم به شترم می دهم!

+++++++ موقع برگشت از این سفر، انسان با کوله بار سبک تری بر می گردد... چون کلی از وسایل آدم توی سفر گم و گور می شود!!! :)))

++++++++ سعی کردم تا می توانم به اسم دعا کنم آشنایانم را... اگر بلایی سرتان آمد این چند روزه بدانید اثر دعای من بوده در حال کاملا معنوی!

+++++++++ یک رویای زیبا بود که زود تمام شد...

  • موافقین ۶ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۹/۰۲
  • ۴۱۷ نمایش
  • سر به هوا!

نظرات (۸)

  • نسترن گلزار
  • زیارتتون قبول انشاءالله
    قسمتتون بشه دوباره و چند باره انشاءالله
    مارو هم تو حال خوش های معنوی تون فراموش نکنید
    ممنون
    پاسخ:
    قبول شد تموم شد دیگه! ؛)
    همچنین برای شما مکرر نصیب بشه...
    سلامت باشید... شمام دعا بفرما...
    فعلا برسم منزل قصد حال خوش خواب دارم...
  • آب‌گینه موسوی
  • :)))

    از دستِ تو!

    پاسخ:
    :))))
  • آب‌گینه موسوی
  • خوش آمدی، عزیزم!

    کاش می‌شد از نزذیک ببوسمت...

    پاسخ:
    قربونت...
    خیلی  یادت بودم...
    گفتم که دلتو با خودم می برم...
  • آب‌گینه موسوی
  • اوه؛ امان از مشهد و میزبانیِ مشهدی‌ها...
    پاسخ:
    ؛))))
  • مجله ویترینو
  • زیارت قبول دوست عزیز ...
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلامت باشید، قبول حق...
    دعاگو بودم...
    محتاجم...
  • عباس زاده
  • سلام علیکم مومن
    زیارت قبول، بله اگه مرد باشه و اگر چند نفر باشن که خیلی بهتره
    بله متاسفانه خیلی ها اصلا رعایت کیسه زباله و زباله هایشان را نمی کنند
    ان شاالله مکرر و هر ساله قسمتتون بشه زیارت
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    علیکم  السلام و رحمة الله
    ما به نفری یه دونه هم راضی ایم! :))))
    متاسفانه...
    همچنین...
    همچنین...
    سلام علیکم
    زیارت قبول و حال خوبتان پایدار!
    پاسخ:
    علیکم  السلام...
    ممنون...
    دعا گو بودم...
    قسمتتون...
  • دچــ ــــار
  • خیلی خوبه که قبول شده :)

    خیلی خوبه که به اسم دعا کردین :)

    ادامه میدادین خط اخر فقط + میشد :)
    سلام علیکم و رسیدن به خیر
    پاسخ:
    :)
    :)
    :))
    علیکم  السلام... سلامت باشید...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی