رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

دست های خالی خالی خالی...

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۴۹ ب.ظ

وَفَدتُ علی الکریم بغیر زاد

من الحسنات و القلب السلیم

و حملُ الزادِ  أقبحُ کلِّ شیء

إذا کان الوفود علی الکریم

+ شعر منسوب است به امیرالمومنین روحی له الفداء که بر قبر سلمان نوشته اند: بر کریم بدون توشه ای از حسنات و قلب سلیم وارد شدم، که زشت ترین کار توشه بردن است، وقتی که ورود تو بر کریم باشد...

++ دیروز سه خبر فوت شنیدم که یکی شان عمه ی مهربان پدرم بود که خیلی دوستش داشتیم... امروز بهشت زهرا بودیم... دیدن غصه و عزای دیگران یک طرف، دیدن روز ورود یک انسان به دنیای دیگر یک طرف... چه ترسی از دست های خالی خالی خالی آدم را می گیرد...

+++ این شعر را بسیار دوست دارم... بار اول به گمانم دور قبر پدربزرگم بود که دیدم و معنی اش را از عمویم پرسیدم... آن موقع عمو نگفت منسوب به امیرالمومنین است، اما شعر را عاشق شدم...

++++ امروز از دست دادن مادر، مرا خیلی ترساند...

+++++ مرحومه، چند روزی بیمارستان بستری بود و کمی لاغر شده بود... فقط چند روزی... وقتی روی تابوت دیدمش که کوچک تر شده بود، دست خودم نبود که یاد نحیف شدن جسم حضرت مادر نیفتم...

++++++ زن ها زبان گرفته بودند به ترکی روضه ی حضرت مادر می خواندند...

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۱۸
  • ۹۶۳ نمایش
  • سر به هوا!

نظرات (۱۰)

  • چشم به راهم ...
  • خدا هیچ کافری رو بی مادر نکنه....................
    پاسخ:
    :((
    یا حضرت مادر...
    پاسخ:
    ...
  • آب‌گینه موسوی
  • پناه بر خدا...

    عرضِ تسلیت، عزیزم!

    بله، از دست‌دادنِ پدر و مادر بسی دردناک است... کاش می‌شد آرزو کرد که هیچ‌کس آن را تجربه نکند!
    پاسخ:
    ممنونم...
    دو سه سالی در یک ساختمان با هم بودیم...
    سر به سرش میگذاشتم، وقتی میگفتمی ازدواج نکردی، میگفتم اول شما بعد من، یا میگفتم یکی باشه جفتمون زنش بشیم... قه قه می خندید...

    خدا پدرت رو غریق رحمت کنه...
    انسان در هر سنی نیازمند پدر و مادرش هست از نظر عاطفی، لااقل...
    سلام علیکم
    خداوند به شما و سایر بازماندگان صبر دهد! ان شاء الله روح رفتگان قرین آرامش و رحمت الهی باشد!
    پاسخ:
    علیکم  السلام و رحمة الله...
    ممنون از دعای شما... دخترها و نوه هاش خیلی به این دعا نیاز دارند، چون مسملا وقتی من که نسبتم باش دور بوده اینقدرررر دوستش داشتم، اون ها به مراتب بیشتر محبت و انس داشتند...
    روح رفتگان گذشته و آینده که خودمون باشیم!
  • دچــ ــــار
  • منظور شعر اینه که وقتی میخواهی به مهمانی کریم بروی غذا با خودت نباید ببری؟ من درست برداشت کردم؟ 
    پاسخ:
    از این مطلب ظریف استفاده کرده که بگه موقع رفتن پیش خداوند، دست خالی میریم حله... خدا کریمه...
    البته اینو امیرالمومنین برای سلمان گویا میگن...
    ما که هوتوتو... در خم یک کوچه ایم...
  • دچــ ــــار
  • یاد این سوال رسانه ملی افتادم که خواب را از چشمانم ربوده بود :))

    http://ch3.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=3120:328&catid=86:adabiat&Itemid=184
    پاسخ:
    خخخخخخخ
    سلاممممم
    گویا وقتی آدرست رو تغییر دادی از لیست دوستامم خارج شدی
    هی میگم چرا این دختر نیستا
    بعد اومدم دیدم نه تو هستی من خبردار نشدم:)
    تصورش خیلی دردناکه
    منم یه تصویر مشابه این رو زمستون 93 داشتم وقتی عمه ی خودم تو تنهایی و غربت از دست رفت
    پاسخ:
    سلامممم
    عه وا!
    چرا؟
    مگه دنبال کننده نیستی؟!!!
    البته گاهی هم قاط میزنه سیستم دنبال ها...

    آخی... خدا رحمتشون کنه...
    من هم دردناک ترین وفاتی که دیدم، عمه ی وسطم بود که به بدترین نحو ممکن توسط پاره ی تن خودش...  :'(
    خدا  رحمتشون کن:(


    پاسخ:
    الهی آمین...
    خدا اموات شما رو هم بیامرزه...
  • حسین (علیه السلام)آرام جانم
  • سلام رفیقم،عرض تسلیت...

    ان شاءالله با حضرت مادر محشور باشند ...

     

    دست های خالی خالی خالی...

    اللهم انی أسئلک الامان یوم لا ینفع مال و لا بنون...الا من اتی الله بقلب سلیم...

    مولای یا مولای انت الغنی و انا الفقیر و هل یرحم الفقیر الا الغنی...

     

    خوبی سادات بانو؟

    بیادت هستم...هرچند در سکوت..

    موقع تحویل سال اگه یادت موند و جایی برامون بود دعامون کن...

    در پناه خدا

    یاعلی

    پاسخ:
    سلام عزیزم... ممنون...
    ان  شاءالله...

    وای که من مناجات امیرالمؤمنین را بسی بسیار دوست می دارم...

    الحمدلله...
    ممنونم... ببخشید سر نزدم بهت، این چند وقته خیلی حس وبلاگ اینا نداشتم...

    ان  شاءالله، شمام دعا کنی ها! دعا لازمم...

    علی یارت :*
  • حسین (علیه السلام) آرام جانم
  • راستی قبلا یه پست نوشته بودی برا شهید سید حسین علم الهدی...

    بابام از هویزه چن تا کتاب در مورد شهید گرفته یکیش همون فریاد و سکوت که گفته بودی هست :)

     

    پاسخ:
    عاخیییی...
    زیارتشون قبول...
    آخ که چقدرررررررر دلتنگم...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی