رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

رفتارهای زیر دیپلمِ این دیپلمات ها!

سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۰ ب.ظ

مدتیه توجهم به مسأله ی آزار دهنده ای جلب شده و اون هم قانون شکنی های دیپلمات های خارجی در ایرانه.

آیا اگر دیپلمات های ایرانی در کشورهای دیگه نقض قانون کنن باشون با خوشحالی برخورد میشه؟ یا بهانه ای میشه برای بیشتر عقب انداختن منافع ایران؟ مطمئنا طرف مقابل با بی خیالی برخورد نمی کنه. نشون هم به این نشون که اصلا دیپلمات های ایرانی تصور نقض قانون در کشور های دیگه به ذهنشون هم خطور نمی کنه!

در همه جای دنیا، دیپلمات ها نهایتا تا دیوارهای سفارت خودشون اجازه دارن مطابق قوانین و آداب خودشون رفتار کنن. اما به محض رد شدن از دیوار و وارد شدن به شهر، موظف به اجرای قوانین کشور مقابلند.

اما چرا تازگی ها وقتی دیپلمات های خارجی وارد ایران می شن، برخی قوانین ایران رو رعایت نمی کنن؟ چه کسی بشون چنین اجازه ای داده؟ وچرا مقامات ایرانی در مقابلشون محکم نمی ایستن؟

 

به نظرم این مسأله خیلی مهمه. این که طرف مقابل به خودش این اجازه رو بده که در خاک تو، قوانین تو رو رعایت نکنه در حالی که نمادیه از اجرای قانون! و در حالی که در هیچ جای دنیا چنین جرأتی نداره و اگر کسی هم وارد کشورش بشه چنین اجازه ای بهش داده نمی شه. کوتاه آمدن مسؤولین در این دوره ی ریاست جمهوری واقعا مشهوده! چرا؟ به چه حقی باید اون ها بی اهمیت باشند و این ها کوتاه بیان؟ کجای دنیا چنینه؟ مگر جایی که اون ها بخوان ظلم کنن و زور بگن و دهان کجی کنن و این ها بخوان همه اش رو یکجا بپذیرن!

 

احتمالا تا حالا باید متوجه شده باشید منظورم چیه: نقض قانون حجاب توسط دیپلمات های خارجیِ الکی مثلا خوشگلِ خانم!

 

ماریا اسخاکه در دیدار با رئیس مجلس

این در حالیه که این ها حتی در کشورهای غربی بهتر لباس می پوشند!

 

باور کنید این ها فقط یکی از بی قانونی های این چند وقت اخیره. بارها توی این یکی دو ساله من چنین چیزهایی دیدم و حرص خوردم.

بماند که در این دیدار، معروفاتِ دیپلماتیکیِ دیگه هم رعایت نشده. حتی عکسی دیدم که یک دیپلمات مرد، در حالی که کوله پشتی اش رو کج انداخته بود داشت با آقای لاریجانی که خیلی شیک ایستاده بود دست می داد! کجای دنیا چنین رفتارهایی این ها دارند؟

 

اما بحث من فعلا در مورد رعایت قوانینه که جزء مسلماته! فعلا به آداب دیپلماتیک کاری ندارم. آدابی که می شه تنها توجیه برای فرستادن نامه ی عاشقانه ی جانگذاز برای مرگ پادشاه ظالم و فاسق سعودی ها. آدابی که ما رعایت می کنیم اما سایری در مقابلِ ما نه!

 

مطمئنا مخالفین و موافقین قانون حجاب، باید در مقابل نقض قانون توسط بیگانه متحد باشند و اعتراض کنند تا اون ها بفهمند اگر ما با هم اختلافی داریم، به شما اجازه نمی دیم به هر بهانه ای وارد شکاف این اختلاف بشید.

 

مسؤولین رسیدگی کنن لطفا!

 

نظرات (۲)

برخی مسئولین محترم از بس در ذوق و خوشحالی  عمیق بسر میبرند بخاطر آمدن این چشم‌آبی‌های اروپایی که اصلا به فکر رسیدگی هم نیستند.
پاسخ:
لابد فک میکنن اگه بگن طرف از حجاب زده میشه!!!!!
  • سامان سامنی
  • با سلام.

    حضرت آقا از دهة 70 یا بهتر بگم دقیقاً از اسفند 1368 در نخستین روزهای پس از پایان جنگ، هشدارهایی دربارة تهاجم فرهنگی و سپس ناتوی فرهنگی و در سال‌های اخیر خطر جنگ نرم دادند. فک کنم در سخنرانی سال 1371 بود (البته من اون موقع 3 سالم بود!!) که ایشون فرمودن اون چیزی که از حجاب و عفاف مهم‌تره و متأسفانه مسئولان و مردم نمی‌بینن فرو ریختن اعتقادات و ایمان نسل جوانِ!! دقیقاً عین عبارات‌شون اینجوری بود که جوانان مذهبی و جبهه رفتة ما رو میشونن جلوی ویدئو بعد میکشونن فلان مجلس و بعد هم تعصبات دینیش رو نابود می‌کنن. 

    پاسخ:
    سلام علیکم.
    بله متاسفانه پیش بینی های حضرت آقا به وقوع پیوسته و الان تعصبات دینی مسوولین خیلی کمرنگ شده. مسوولین و مردم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی