رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

ما جماعت سیاه و سفید پندار!

سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵، ۰۲:۲۱ ب.ظ

نمی دانم چرا ما ها اینطوریم؟

چرا فکر میکنیم یا یکی را باید به خاک ذلت بنشانیم، یا به اوج آسمان ها ببریم؟

چرا نمی فهمیم همه از خودمانند! آدمند و احتمال خیلی زیاد خاکستری!

چرا طیف رنگ حالی مان نمی شود؟ یکی خاکستری تر است، یکی خاکستری تر تر!

مساله خیلی واضح است!

آقای هاشمی خدماتی داشتند و اشتباهاتی...

ما درمورد ظاهر کارهایشان می توانیم قضاوت کنیم و خوبی هایش را پاس بداریم و بدی هایش را برائت بگیریم، اما درمورد جایگاهشان باید همه چیز را با هم دید! کاری نیست که از دست ما بربیاید! چه خوب، چه بد!

بله، حضرت آقا جمله ی « انا لا نعلم منه الّا خیرا» را در نماز میت ایشان نگفتند... خب به وضوح ایرادهای اساسی ای که داشتند را می دانستند، اگر چه در نمازشان حاضر شدند و برایشان دعا و طلب مغفرت کردند... اگرچه پیام دادند و در پیامشان مجاهدت های ایشان را یادآور شدند، و البته اختلاف نظرها را...

اما صداوسیما جو می گیرد و چنان تکبیر می کند که انگار معصوم بوده اند و هیچ اشتباهی نکردند! جوری که آدم به چشم ها و حافظه ی خودش شک می کند! چرا؟ چون اگر کمتر تجلیل کنند، جماعت سیاه و سفید پندار ما می گویند طرف ضد انقلاب بوده لابد که زیاد تجلیل نکردند!

من نمی فهمم، خیلی سخت است فهمیدن اینکه ایشان از شخصیت های این نظام بودند و زحمت هایی کشیدند و اشتباه های فاحشی هم داشتند؟

بله، حضرت آقا آن جمله را نگفتند چون بدی هایی دیده بودند که فقط در همین فتنه ی گوگولی 88 خودمان، آتش به پا کرد... چرا باید می گفتند؟ مگر قرار است در نماز میت هندوانه زیر بغل میت بدهند؟!

اما خب از آن طرف نگفتند چون اشتباه فاحش کرده، حتی بر سرش نماز نمی خوانم و دعا هم نمی کنم! خیر... نماز خواندند، کلی هم دعایش کردند و طلب مغفرت (و چه چیزی برای میت بهتر از طلب مغفرت؟) و بعد هم نشستند برایش چیزهایی خواندند که نمی دانیم، لابد فاتحه ای یا شاید کلام آخری با رفیق 59 ساله شان... 

  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۰/۲۱
  • ۷۳۹ نمایش
  • سر به هوا!

آقای هاشمی

نماز میت حضرت آقا برای هاشمی

نظرات (۱۳)

  • دچــ ــــار
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    واقعا چه چیزی برای میت بهتر از طلب مغفرت؟

    پیشنهاد می کنم:

    https://www.youtube.com/watch?v=***********


    پاسخ:
    یادمه یکی از اساتید دانشکده ریاضی مون فوت شده بودند، داشتند در دانشگاه تشییعش می کردن، آوردنش از جلوی دانشکده ی ریاضی ردش کنن، میت رو گذاشتن زمین و شروع کردن کلی درمورد سوابق علمی ایشون سخنرانی کردن... من لجم گرفته بود که اون میت در عذابه، واین ها به خیال خودشون دارن تجلیل می کنن... نمی فهمن نباید انقدر معطل کنن میت رو و زودتر در قبر بگذارنش... نگهش داشتن دارن از سوابق علمی ش میگن... اون بدبخت داره خودشو میزنه که بابا! سوابق علمیم بخوره تو سرم! منو ببرید بذارید تو قبرم!

    متاسفانه ما بچه مثبتیم فیلتر شکن نداریم! :)
    سلام علیکم
    حرف حقی بود.
    خدا خیرتان دهد!
    پاسخ:
    علیکم السلام...
    ان شاءلله خودمان و دیگران عامل باشیم...
    سلامت باشید...
    آفرین به صراحت و صلابت کلام و پیام حضرت ایشان.

    صبح داشتم با خودم فکر می کردم که حضرت آقا در نماز میت با این جمله چه خواهند کرد؟!
    اصلاً تصور این جوری نماز خواندن را نداشتم...!

    پاسخ:
    احسنت و صد احسنت بر حضرت ایشان! :)

    من قبلا عکس این ماجرا را در مورد نماز میت امام خمینی رحمة الله علیه شنیده بودم که آیة الله گلپایگانی، عبارت «إن کان مسیئاً فتجاوز عنه» رو نخونده بودن... و بع هم گفته بودن من حتی از ایشون مکروه ندیده بودم، چه برسه به گناه!
  • دچــ ــــار
  • خب چکار میشه کرد ایشون رفتن توی فرودگاه مهرآباد (12 بهمن 94) بمناسبت دهه فجر سخنرانی کردن اما سایت خودشون این مطلب رو نذاشته آدم مجبوره برود از یوتیوبه نگاه کند عرائض را
    پاسخ:
    :)))
    حالا اگر تونستید روی فضای اختصاصی وبلاگتون بارگیری کنید ما بچه زیادی مثبت ها هم ببینیم!
    (مساله اینجاست که زیاد اهل گشت و گذار در نت نیستم، وگرنه زمانی که مثلا گوگل پلاس داشتم فیلتر شکن هم داشتم... خدایا توبه! :) )
  • تبارک منصوری
  • به نظرم گفتن این جمله اطمینان خاصی رو میطلبه که برای هر کسی هم صادق نیست...
    جز خوبی چیزی از او نمیدانیم...

    پاسخ:
    بله، یا اینکه کسی که نماز میخونه شناختش در حد ظواهر مثبت شخص باشه...
  • دایناسور
  • موافقم
    خوب باید همه چیز رو باهم دید
    حالا هرکی بوده خدا رحمتش کنه 
    خدا هیچکس رو به حال خودش رها نکنه
    پاسخ:
    ان شاءلله
    ان شاءلله
    سلام
    احسنت
    عالی بود
    همتتان مستدام
    پاسخ:
    علیکم السلام.
    سلامت باشید.
    همچنین.
  • آب‌گینه موسوی
  • ما جماعتِ جوگیر!
    بله؛ خاکستری نگاه‌کردن برای ملّتِ ما به جان‌دادن می‌ماند!

    البتّه آقای دژاکام چنین چیزی را نقل کردند که:
     دربارهٔ عبارت «انّا لا نَعلَمُ مِنهُ الّا خَیراً»

    آیت‌الله شبیری زنجانی می‌گوید: «درباره اشخاصی که اصلاً نمی‌شناسیم ولی از تشیّع او مطلع هستیم، این عبارت بی‌شبهه درست است، ولی در مواردی که انسان می‌شناسد من شبهه داشتم. لذا مدّت زیادی است که این عبارت را در نمازهای میّت نمی‌خوانم، چه صالح چه طالح. چون جزء فرائض نماز که نیست. با آقای بهجت بودم، دیدم او هم نمی‌خواند.»
    جرعه ای از دریا؛ مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه
    جلد ۳، صفحه ۵۴۸
    پاسخ:
    به قول عزیز دلی: «پرچم آقای شبیری بالاست!» ؛)))))
  • میثم علی زلفی
  • طرف گفت آخر کوچه آش می دهند آنچنان همه هجوم بردند خودش هم باورش شد
    آنچنان صدا وسیما از رابطه ی آقا و هاشمی می گوید کم کم خودمان هم داریم باور می کنیم اختلافی نبوده و ایشان عاچق آقا بوده اند
    پاسخ:
    :))
    مادربزرگ من یکم دیده بوده این ها رو به مادرم گفته بوده نهههههه آدم خوبی بوده ما اشتباه می کردیم درموردش! :)
  • نســــترن گلـــــزار
  • متن تسلیت آقا و جملاتشان بد جووور تأنل میطلبید...
    آقا کلمه ای یا حرکتی حتی کوچک رو بدون هدف به کار نمیبرند... 
    خیلی از صحبت هاشون نشانه ی خیلی چیزها بود نمونش نکاتی که شما بهشون اساره کردین...
    عالی بود...ممنون:)

    پاسخ:
    بله بله :)
    قربانت :)
  • حسین (علیه السلام) آرام جانم
  • سلام سادات بانو...

    واقعا همینطوره...

    منم این روزا از دست صدا و سیما خیلی حرص خوردم.

    عنوان مطلبت حق!

    کاش همه مون به خود بیایم...خاصه خواص...خاصه صداو سیمای این نظام!

    چن خطی نوشته ام..

    قابل دونستی سری بزن...

     

    ملتمس دعای خیرت هستم شدیدا...

    پاسخ:
    سلام عزیزم.
    حرص نخور پیر میشی ؛)
    چشم چشم، ما مث شما باوفا نیستیم، یادمون میره تند تند سر بزنیم...
    همچنین... :*
  • حسین (علیه السلام) آرام جانم
  • :)

    آخه مگه میشه حرص نخوری....

    خیلیا پای این نظام جون دادن...خون دادن...

    مگه میشد اسمی از خدا پیغمبر بگی تو این کشور ....تو صدا سیما..

    حالا که به برکت انقلاب یه مسیر باز شده،کوتاهی و قصور و خیانت...

    چقدر صداو سیما میتونه منشا خیر و برکت و هدایت بشه اما ...

    چی بگیم...

     

    شما باوفایی.... :)))

    پاسخ:
    والا ما حرص زیاد خوردیم پیر شدیم...
    گفتم شما پیر نشی ؛)

    بعد میگن بی بی سی بی انصافه! :/

    قربون شما :*
    این هم از روی دست شما نوشتن:
    http://alef.ir/vdcgnt9txak9wq4.rpra.html?434152
    پاسخ:
    آره واقعا از دست من نوشتن، تاریخشم بعد منه! :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی