رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

چرررررررررب...

جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰ ق.ظ

چندی پیش یکی از شرکت های تولید روغن مایع، در تبلیغ های خود هوار هوار کرد که می دانید چرا کارخانجات دیگر، روغن های سرخ کردنی خود را در ظروف مات می ریزند؟ دلیلش عدم شفافیت و مرغوبیت روغن است که نمی خواهند دیده شود. ولی ما آنقدر روغن های سرخ کردنی خوب و شفافی می زنیم که باجرأت آن را در بطری های شفاف به شما ارائه می دهیم.
به یاد دارم که مادر ساده دل من بعد از آن روغن سرخ کردنی اش را از همان نشان* می خرید تا مرغوب تر باشد و من می گفتم مادر چرا شما باور می کنی حرف های این ها را؟
دو سه روزی است با تبلیغ جالب تری مواجه شده ام: تبلیغ یکی دیگر از نشان های روغن مایع، که ادعا دارد با ریختن روغن های خود در بطری های مات، تا 35 درصد بیشتر از بافت های روغن درمقابل نور محافظت می کند!!!!!
اینجاست که شاعر افاضه می فرماید: «من دیگه حرفی ندارم...»

* حضرت آقا فرمودند از کلمه ی «برند» بدشان می آید، به جای آن کلمه ی «نشان» را استفاده کردم.
+ مستند «چرب» کاری از «یادآوران» را حتما حتما ببینید. (به یک سرچ ساده می ارزد!)

نظرات (۸)

  • پرستوی مهاجر
  • دنیای استکباره دیگه
    بجای اینکه ما سبقت بگیریم در خیرات
    داره مارو به راهی میبره که مسابقه بزاریم در خرید کالا
    خدایا مارو از این دنیا و حب دنیا نجات بده
  • آب‌گینه موسوی
  • وایِ من!

    مرضیّه جان! خیلی ممنون بابتِ پیشنهادِ مستند.

    دارم میبینم... حالا چه کنیم؟! :(

    پاسخ:
    خواهش میکنم.
    والا من چندماهیه خودم از روغن زیتون و کنجد و نارگیل استفاده میکنم. یکم مزه ی غذا رو نسبت به ذائقه ی ما متفاوت می کنه اما بعد یه مدت احتمالا این عادت میشه و دیگه روغن عادی بدمزه و بیمزه به حساب میاد.
    البته خب یه مقدار خوبی هزینه اش بیشتره که اولا باعث میشه کمتر روغن مصرف کنیم و اینطوری خیلی از مشکلات جسم برطرف میشه، چون به هرحال روغنه و عملیات تبدیلش به ماده ی قابل استفاده در بدن بسیار زمانبر و هزینه بره، و ثانیا به نظرم می ارزه آدم هزینه اش بیشتر باشه ولی سالم تر باشه.
    می مونه غذاها و محصولات بیرون از منزل، که اونو نتونستم راهی براش بیابم، بجز کم کردنش، اگرچه خیلی در عمل کمتر از قبل نیست استفاده ام.
  • آب‌گینه موسوی
  • برای سرخ‌کردن که نمی‌شه از روغنِ زیتون استفاده کرد. کنجد و نارگیل می‌شه؟ اوهوم، همین که مزّه داره، غذارو خراب می‌کنم، خب! :(
    پاسخ:
    کنجد تا حد خیلی خوبی میشه برای سرخ کردن. نارگیل نه در حد کنجد، ولی برای مثلا تخم مرغ یا انواع سالاد واقعا خوشمزه میشه.

    البته خب همین سرخ کردنامون رو باس یکم کمترش کنیم.
    یه مدت برای خودت از همینا استفاده کن تا عادت کنی، بعد تو غذاهای عزیزانت کم کم اضافه کن تا یهو جا نخورن از مزه اش.
    اگر عادت کنیم، باور کن مزه هاشون خیلی بهتر از روغن های معمولیه.

    راستی روغن حیوانی هم که اگر خوبش دستت رسید در غذای دوست و دشمن بریز که هم فاله هم تماشا... (شکلکِ دلم روغن حیوانی خوب خواست!)
  • آب‌گینه موسوی
  • بله، باید کم کنم! سخته! :)
    چشم.:))

    پاسخ:
    عاورین :)
    سلام
    دقیقا من این تبلیغ رو دیدم و ازاینکه مدت درازیه هممون داریم بازی میخوریم حالم بد شد
    پاسخ:
    علیک سلام.
    واقعا حالم از اینکه ذره ای برای شعور مصرف کننده ارزش قائل نیستن به هم میخوره...
    یحتمل نظارت منصفانه ای هم روی تبلیغات صدا و سیما نیست...
    کلا پول همه کار می کنه... حتی شعور مردم رو باهاش میخرن...
    ما تلاشمون رو کردیم بیشتر از روغن کنجد استفاده کنیم والبته جاتون خالی کره محلی که از شمال میاریم.روغن کنجد که مزه غذارو تغییر نمیده ولی کره بو و طعم غذارو عالی میکنه 
    پاسخ:
    خیلی خوبه. احسنت.
    شکلکِ دلم کره ی محلی خواست...
    بقول خودتون سیستم رو بردید توی آشپزخونه از اونجا دارید بروز میکنید گویا :))
    پاسخ:
    :)))
    فقط چیش به قول خودم؟!!!
    سلام
    نمیدونم این بازی خوردن از طرف مسئولین طب سنتی چقدر میتونه ناراحت کننده باشه؟
    بعداز اینکه کلی فرهنگ سازی شده دربازه ی روغن کنجد حالا میگن روغن ارده کنجد بخورید نه روغن کنجد
    این جارو مطالعه کنید

    http://ravazadeh.com/%D8%A7%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%86%D8%AC%D8%AF/
    پاسخ:
    سلام...

    واقعا من الان هنگم...
    نمیدونم چی باید بگم...

    ایشون چند سال پیش چرا این ها رو نگفت؟ حالا الآن؟

    کلا من یکم نسبت به جناب روازاده خوشبین نیستم... حرف های غلط هم داره...

    حالا اینو دیگه نمی دونم والا...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی