رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

یک مرد، دو مرد، سه مرد، ...، ده مرد!

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۳۱ ق.ظ

دیروز که من نبودم حال پدرم بد شده بود برده بودنش بیمارستان...

هنوز هم بیمارستانه...

از چیزهایی که مادرم می گفت من تا مرز فکر به، دور از جونش، سکته و سرطان و...، هم رفتم...

البته شکر خدا انگار یه مقداری دارو زدن بهش بهتره، اگرچه هنوز معلوم نیست مشکل در اصل برای چیه و درمانش دقیقا بجز آرامبخش چیه... ولی خب خدا رو شکر مشکل جدی ای که بخواد پدرم از پا بیفته نیست...

دیشب داشتم فکر میکردم که چقدر حضور پدرم توی خونه مهمه...

راستش من از بچگی خیلی با پدرم رفیق نبودم... هروقت از دستش ناراحت می شدم مامانم برای اصلاح رابطه ی ما به من میگفت ببین بابا برامون پول میاره! که گویا من هم یک بار خیلی فکر کرده بودم و در جواب گفته بودم خب اصلا بابا میخوایم چیکار؟ وقتی میریم مغازه چیزی میخریم که آقاهه بقیه ی پولمونو بهمون میده!!!!!!

مثل خیلی از خانواده های دیگه که نقش پررنگ پدر برای بچه ها اینه که پول بیاره، پدر من هم همیشه همه ی تلاش خودشو می کرد برای آسایش ما... یعنی انصافا تلاش زیادی کرده و از جونش مایه گذاشته تا ما راحت باشیم...

همیشه هم کارهای فنی خونه به عهده ش بوده و کمتر از بیرون کمک لازم داشتیم برای کارهای این مدلی...

تا دو سال پیش که من به یک مشکل زیادی جدی برنخورده بودم در زندگیم، نقش پدرم همین ها بود برام...

اما دو سال پیش برام اتفاقی افتاد که اگر پدرم مثل ده تا مرد پشتم نمی ایستاد، شاید جوری زمین می‌خوردم که نتونم از جام بلند شم تا سال ها...

بعد از اون، نقش پشتیبان بودن پدرم برام پررنگ شد... چیزی که شاید خواهر برادرهای دیگه م مثل من درک نکنن... چیزی که باعث شد دیروز به این فکر کنم که ممکنه در سن بیست و نه سالگی هم، با اینکه حتی انسان کاملی شدی، مثل یک بچه ی سه چهار ساله یتیم بشی... حتی اگر مال و اموالی هم علی الظاهر داشته باشی و خانواده ت خوب باشن و خونه داشته باشید و حقوق بازنشستگی و اندک سرمایه ای که کفاف خرج زندگی رو بده... اما هیچکدوم بی پناهی ت رو پر نمیکنه...

چند وقت پیش در گروهی بحث شده بود و آقایی ادعا می کرد زن ها ذاتا کامل آفریده شدن و می تونن گلیم خودشونو از آب بیرون بکشن و نیازی به مرد ندارن، اگرم ازدواج میکنن بخاطر میل به بچه س...

اندر چرتی این حرف که شکی ندارم...

اما واقعا یک مرد، به معنی واقعی کلمه مرد، در زندگی یک زن، به معنی واقعی کلمه زن، تمام پناه اون زن میشه که نبودش رو هیچ چیزی پر نمیکنه...

خدا رو شاکرم برای اینکه سایه ی پدرم بر سرم هست تا پناهم باشه...

 

+ و چقدر برای کسی مثل من که چنین پدرِ ده مردی دارم، سخته که بتونم به کسی اعتماد کنم به عنوان پناهم... و وای به روزی که به کسی اعتماد کنم و پشتم رو خالی کنه...........

++ کسی که پدرش اینقدر مرده و براش پناهه، و البته به وضوح عاطفه هم نثار فرزندش میکنه (جوری که فرزند هیچوقت به این فکر نکنه که اگر نقش مالی پدر نباشه جایگزین هست براش)، برش نعمت پدری تمام است و تمام است و تمام است...

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۶/۲۴
  • ۴۵۴ نمایش
  • سر به هوا!

نظرات (۹)

  • میثم علی زلفی
  • خدا حفظش کند و نعمت سلامتی رو به ایشون برگرداند
    پاسخ:
    ممنون از دعاتون.
    خدا ان شاءالله شما رو برای فرزندانتون و همسرتون نگه داره.
    سلام علیکم مومن
    ماهی تا وقتی توی آب هست قدر آب رو نمیدونه متاسفانه ...
    عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
    پاسخ:
    علیکم السلام.
    بله...
    همیچنین.
  • مجله ویترینو
  • بسیار عالی ، با این متن زیباتون احساساتی شدم...
    امیدوارم هیچ کس سایه پدر و مادرش رو از دست نده
    پاسخ:
    خدا ان شاءالله کسی رو بی پناه نگذاره...
  • آب‌گینه موسوی
  • الحمدللّه.
    سایهٔ پدر بر سَرت مستدام!
    پاسخ:
    ممنون.
    ان شاءلله خدا پدر شما رو غریق رحمت کنه...

    گفتم الان پی نوشت اول رو میگی آخ آخ می فهمم! :)))
    خدا پدرتون رو سالم و سرحال برگردونه پیش تون انءشا الله
    اصلا پدرها فرشته های زمینی هستن و نبودنشون همه جای خونه احساس میشه
    من با واو به حرفهات موافقم:)

    پاسخ:
    ممنون...
    بله بله...
    :)
  • الـ ه ـام 8 عـظـیـمـی
  • خدا حفظشون کنه...
    و خدا مردِ مردی سر راهت بگذاره که بتونی بهش تکیه کنی، برای باقی زندگی....
    پاسخ:
    ممنون، همچنین پدر شما رو...
    همچنین ؛)
  • آب‌گینه موسوی
  • :)))
    اوهوم، می‌فهمم!
    پاسخ:
    :)))
    سلام علیکم
    خدا پدرتان را حفظ کند و ان شاء الله هرچه زودتر سلامتی حاصل شود.
    آن آقا را خداوند هدایت کند و ما را هم. فکر می‌کنم بهتر است خیلی خودتان را درگیر مباحث ایشان نکنید.
    پاسخ:
    علیکم السلام.
    سلامت باشید. ممنون.
    :))))
    نه دیگه من مدتهاست درگیر نمیکنم خودمو...
  • حسین (علیه السلام) آرام جانم
  • خدا سلامتی و شفای عاجل و کامل دهد ان شاءالله ...

    بابا،ستون خونه اس...

    ستون خونه تون همیشه پایدار و مقتدر :)

    پاسخ:
    ممنون...
    بله بله...
    همچنین ستون خونه ی شما :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی