رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

جلسه ی دوم اخلاق

يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۴۷ ق.ظ
هو

 

گویا از شهید بهشتی سؤال می شود که شما اینقدر متهم به تهمت های مختلف شده اید چرا از خودتان دفاع نمی کنید؟

ایشان جوابی می دهند قریب به این مضامین که «إن الله یدافع عن الذین آمنوا»،وظیفه ی ما این است که جزو الذین آمنوا باشیم...

استادم در جلسۀ دوم اخلاق از بعضی حصارهایی گفتند که دور خودمان کشیده ایم و فکر می کنیم حتما باید این حصارها حفظ شوند و گرنه اسلام در خطر می افتد!

 

حال آنکه وظیفۀ ما این است که فقط جزو الذین آمنوا باشیم و خودخواهی هایمان را به اسم دین توجیه نکنیم(خودخواهی هایی که گاهی حتی توسط تلبیس ابلیس لعین خودمان سخت متوجهش می شویم).

 

گاهی در همین دنیا مصنوعی بودن این حصارها را می فهمیم،گاهی هم موکول می شود به آخرت.

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۹/۱۰
  • ۴۳۴ نمایش
  • سر به هوا!

کلاس اخلاق استاد تلوری

نظرات (۱)

  • وب نویس بازنشسته
  • سلام
    داشتم مطالب اخیرتون رو میخوندم...

    یه دفعه اومدم سراغ اولین مطلبهاتون...

    نا خودآگاه بین سه سال پیشتون و الانتون برام مقایسه پیش اومد...

    قبلا ها دغدغه های خوبی داشتید... الان رو نمیدونم... فقط میدونم دغدغه های سه سال پیش خیلی تو وبتون بروز نداره...

    البته اصلا قضاوتتون نمی کنم... برداشتم اینه که در مطالب اخیرتون خستگی هویداست...
    ان شا الله هر روز پر انرژی تر از گذشته باشید...
    پاسخ:
    علیکم السلام...

    اینکه خسته ام از مطالبم پیداست، می دونم...
    البته قضاوت فقط وقتی ممکنه که دلایل این خستگی رو با جزئیات بدونید، که نمی دونید... و خوبه که قضاوت نمی کنید...
    اما خب خستگی رو میدونم که با یک مقایسه ی ساده به دست میاد...

    خودمم بدم میاد که این خستگی هویدا بشه ولی یه جورایی ناچارم...

    البته این هم به این معنی نیست که دغدغه های قبلا ام خیلی بهتر از این بوده که الان هست، فقط گاهی چیزهای دیگه فرصت بروز می طلبن...

    دعا بفرمایید جای این خستگی حال خوب بیاد...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی