رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

کیف داد!

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ب.ظ

داشتم قرآن می خوندم(تف به ریاء!) رسیدم به یه آیه که کلی ذوق کردم با خوندنش. آیه خطاب به مرد هاست در رابطه با زنانشون:

 

...وَ عاشِروهُنَّ بالمعروف

فإن کرهتموهُنَّ

فَعسی أن تَکرهوا شیئاً

و

یَجعلَ اللهُ فیه خیراً کثیراً!

و با آن ها به نیکی معاشرت کنید.

پس اگر از آن ها کراهت داشتید،

پس چه بسا که از چیزی خوشتان نمی آید

در حالی که

خداوند در آن چیز خیر کثیر قرار می دهد!

(19 نساء)

  ذوق نداشت این لطافت؟! زبان درازی

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۴/۰۳/۳۱
  • ۵۰۴ نمایش
  • سر به هوا!

نظرات (۷)

سلام از وبلاگ خوبتون بهره مند شدیمخدا قوت ممنون میشیم به ماهم سر بزنین و مارو با نظرات خوبتون خوشحال کنینhttp://medadsyah.blog.ir/ مداد سیاه پاتوق خوبی برای نوجووناس
پاسخ:
سلام.
  • الـ ه ـام .ع
  • قبول باشه...
    بله، خیلی زیباست...
    پاسخ:
    ایول، ریائم نتیجه بخش بود؟!
    خخخخخ
    بله ذوق داشت این لطافت...
    البته همه جای قرآن لطافت داره...
    مثل آیه 34 همین سوره...
    پاسخ:
    خوشحالید الآن؟!!! :)))

    آخه آیه ای که آخرش با إن الله کان علیّاً کبیراً تموم میشه، و این یعنی ناشی از صفات جلالیه است، لطافت داره؟!!!
    البته به شما باشه می گید لطف خفیه است! :)
    بعله خب، بر منکرش لعنت! :))
    البته اگه به من باشه میگم حتی اون آیاتی هم که آخرش عذاب الیما داره ، لطافت داره...


    ولی آیه قبلی رو بیشتر برای اون قسمت "واضربوهن" گذاشتم.(البته قصد شیطنت نداشتم)
    گفتم بلکه بحثی پیش بیاد و رفع شبهه ای بشه...
    ولی باشه انشالله خودتون در موردش مطلب بذارید...
    پاسخ:
    دقیقا داشتم می خوندم به این فکر کردم که سنی ها که قائل به تفسیر امام نیستن مثل ما، چطوری خوشحال از کنار این آیه رد می شن؟!
  • مداد سیاه
  • سلام  علیکم با سپاس از بازدیدتان لینک شدید. متشکریم که به ما سر زدید
    پاسخ:
    و علیکم السلام.
  • الـ ه ـام .ع
  • این حدیثه رو خوندم یاد این پست شما افتادم گفتم براتون بیارمش...

    امام صادق علیه السلام : أکثَرُ الخَیرِ فِی النِّساءِ ؛

    امام صادق علیه السلام :بیشتر خوبى ها در زنان است .


    پاسخ:
    ایول:-)
    مرسی.

    مگر نه این است که کریم را به انعطافش می شناسند؟....کریم نامنعطف دیده ای؟؟...من هم ندیده ام...و مگر نه این است که بین همه رخدادهای عالم یک علتی و معلولی نقش دارند؟...تا بحال فکرش را کرده ای که این علت و معلول میتوانند "زوج کریم" باشند؟... خدای تو کریم است و تمام عالم را بر اساس زوجیت علت و معلول بنا کرده است... و او به واسطه کرامت بی انتهایش میداند که چطور زوجیت را کریمانه بنا کند...زوجیتی همراه با انعطاف... دقت کن... در تمام پدیده های خلقت... در طلوع و غروب خورشید...در روییدن گیاه...در تولید فرزند...در افتادن قطره ای بر روی برگی سبز... حتی در نزول عذاب...دقت کن....انعطاف را میبینی؟؟.... بیا خودمان را عادت دهیم به اینکه هرجا خدا لیاقت علت شدن برای معلولی را نصیبمان کرد، زوجیت کریمانه را زیر پا نگذاریم.

     

    پ ن : أَوَلَمْ یَرَوْا إِلَى الْأَرْضِ کَمْ أَنبَتْنَا فِیهَا مِن کُلِّ زَوْجٍ کَرِیمٍ-* سوره شعرا آیه ۷

     

    پاسخ:
    بسیار شرح خوبی بود.
    ممنونم واقعا.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی