رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

همه عمر بر ندارم، سر از این خمار مستی ..... که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

درباره ی وبلاگ
رَبِّ إنّی لِما أنزلتَ إلَیَّ من خیرٍ فقیرٌ

خدایا!
هرچه گرفتی، بگیر، اما ایمانم را نه...

من هم بچه هیأتی ام!

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۲:۳۲ ب.ظ

خب می دانید راستش من هم شیعه ام!

من هم نسبت به اهل بیت ارادت دارم و در شادی شان شادم و در ناراحتی شان ناراحت، لااقل در جایی که به حق الیقین درمورد این ناراحتی و شادی رسیده باشم!

اما بعضی چیز ها را نمی فهمم!

بعضی حرکات را درک نمی کنم!

مثلا بعضی سبک های عزاداری در کَتم نمی رود...

نمی فهمم یعنی که چه برخی آقایان موقع عزاداری لباسشان را درمی آورند! آن هم نه اینکه گریبان چاک کنند یا با زیرپوش بمانند که بگویی مثلا گرمشان شده یا هیجان گرفته اند، کما اینکه خانم ها موقع عزاداری از شدت هیجان یا گرما ممکن است روسری شان را باز کنند یا نهایتا دربیاورند!

حالا درست است که گفته اند حیا اگر ده قسمت باشد، یک قسمتش را آقایان بهره دارند، اما تا چه حد؟!!!

بعد تازه چقدر هم زیاد است تکه فیلم های عزاداری مجلس آقایان که لباس کنده اند و فیلم را تار کرده اند و پخش می کنند همه جا! آن هم لابد برای اینکه به دست خانمی نیفتد و آن خانم دچار گناه شود... فیلم هایی که اگر صدایشان حذف شود و هیبت مداح هم نشان داده نشود، با خیلی مجالس قطعا به اشتباه گرفته می شوند!!!

نمی فهمم یعنی که چه در برخی سبک های عزاداری دائم در حال بالا پایین پریدن اند! برادر من، و احیانا خواهر من، عزادار که حال ندارد ده دقیقه یک ربع، نیم ساعت، بالا پایین بپرد! عزادار نهایت هیجانش این است که فریاد بکشد از ترسیم یک صحنه یا بر سر و سینه بکوبد یا حتی مثل ماهی نیمه جان از آب بیرون افتاده تلظی کند...

نمی فهمم این حالات عزاداری مدرن، وحتی بعضی روش های سنتی، اگر جلوی یک انسان بزرگ، مثل امام معصوم یا حتی نایبشان هم باشد رخ می دهد؟! مگر مدعی نیستیم که اماممان در عزای عمویشان حاضر می شوند؟ پس چطور در یک جمع لخت می شوند عده ای و مثل بعضی مجالس خاص، دائم بالا و پایین می پرند؟!!!

چرت و پرت گویی ها و وقاحت برخی مادحین هم که بماند برای وقت دیگری... 

تأکید می کنم: شیعه هستم و در عزای امامم عزادارم، بارها نفرت از دشمنانش را فریاد کرده ام و محبت خودش و خاندانش را به پهنای صورت گریسته ام و از شدت ظلم به او، بر سر و سینه کوبیده ام...

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۶/۲۰
  • ۴۳۸ نمایش
  • سر به هوا!

حیا

عزاداری امام حسین

من یک شیعه ام

هیأت

نظرات (۷)

موافقم 

ایکاش هرکدوم از ما یه بار حماسه حسینی مطهری رو میخونیدیم و بعد عزاداری میکردیم! 
پاسخ:
بله واقعا کتاب عجیبیه... بالکل دید آدم رو عوض می کنه...
البته من فقط جلد اولش رو خوندم... اون هم سال ها پیش...
  • آب‌گینه موسوی
  • در بابِ لباس که برخی منطق‌شان این است که ضربات بر بدن‌شان مستقیم و بی‌پوشش وارد شود. درواقع نوعی ابرازِ ارادتِ بیشتر می‌دانند و می‌پندارند. از گرما و هیجان نیست. رهبری که اخیراً اعلام کرد که این کار نشود، خیلی کمتر شد.

    امّا در بابِ صداها خیلی با تو همراهم! وااای خیلی لجم می‌گیرد که اسامیِ مقدّسِ حضرات را مثلِ آهنگ‌های رپ، اوپس اوپس می‌کنند و... می‌شود آهنگِ متن‌شان. فهمیدی منظورم را؟

    برخی اشعار هم که واقعاً توهین است و فاجعه...

    آن بالا و پایین پریدن را زیاد ندیدم و نمی‌دانم دقیقاً منظورت چیست. ولی گاهی که دیدم، مثلاً شور گرفتند و مشغولِ سر و سینه‌زدن بودند، طبیعی به نظرم آمد و اِشکالی ندیدم.

    ای داد؛ محرّم نزدیک است و من طاقت ندارم....

    پاسخ:
    می دونم لباس رو به همین بهانه در می آورند ولی بنظرم حیای یک مومن اجازه ی چنین کاری به او نمی دهد. البته منظورم از هیجان، صرفا تخلیه ی انرژی نبود، منظورم شدت گرفتن عزا بود. کلمه ی بهتری گیر نیاوردم. اگر کمتر شده که خدا رو شکر... اما من همچنان به کلیپ هاش برمیخورم...

    آخ که این آهنگ زمینه رو که نگو... حتی اسم معصوم رو کامل نمی گن بعضا و فقط صرف آهنگ پس زمینه استفاده می کنند... واقعا بی احترامیه...

    من وقتی برخی اشعار و روضه ها رو می شنوم قشنگ به مداح میگم خفه! بعدش هم دیگه نمی تونم درست همراه شم با جمعیت برای عزا... بعضی ها رو هم تا سالها به یادم می مونه و یادش میفتم ناراحت می شم...

    نه بالا و پایین پریدن با شور گرفتن فرق داره... شور گرفتن قابل درکه و به قول تو طبیعی، اما بالا و پایین پریدن یعنی دقیقا بالا و پایین پریدن! یعنی خود خود پریدن های پشت سر هم!!! طوری که صدا اگر قطع بشه و مداح هم با کلی ریش دیده نشه، مجلس لهوی و کنسرت های آنچنانی به نظر آدم میاد.

    ...
  • الـ ه ـام 8 عـظـیـمـی
  • اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً...
    پاسخ:
    الهی آمین...
    خیلی موافقم.
     
    پاسخ:
    دو دنیا باتون موافق باشه...
  • حسین (علیه السلام) آرام جانم
  • سلام.

    منم خیلی موافقم با حرفتون...امان از این سبک های نمیدونم از کجا درآوردی عزاداری ...

    ....

     

    امروز التماس دعای ویژه...

    پاسخ:
    سلام عزیزم.
    امان... امان...

    همچنین... خیلی خیلی دعا لازمم...
    راستی من چندبار وبلاگت اومدم کامنتم گذاشتم اما انگار نمیرسه دستت... گفتم بگم، نگی بی وفاس!
  • حسین (علیه السلام) آرام جانم
  • سلام مجدد

    بیادت و دعاگوت بوده و هستم سادات بانو جان :)

     

    از دست این بلاگفای کامنت خوار

    این مدت فقط دو کامنت خصوصی از شما داشتم.غیر از این دو تا کامنت دیگه ای هم داشتین ینی؟

    هروقت که بیاین به دل آرام خونه ما خوشحال میشیم... :)

    پاسخ:
    علیک سلام :)
    ممنونتم با وفا...

    :/
    بله گذاشتم کامنت عمومی هم... منتها این بلاگفا...
    بابا هجرت کن اینجا... چیه اون بلاگفا؟
    باور کن خیلی بهتره...
    منم اولش نمیخواستم بیام، ولی کاملا راضی ام از بیان، خدا ازش راضی باشه! ؛)
  • حسین (علیه السلام ) آرام جانم
  • ای بابا ..

    والا دلم هجرت میخواد ولی فعلا شرایطش نیس :(

     

    تو گذاشتن کامنت ،شاید بخاطر گذاشتن آدرس بیان هس که ثبت نمیشه.

    پاسخ:
    وا شرایط نمیخواد که!
    والا یکی دو دفعه که اصن آدرس نذاشتم فک کنم، یه دفعه هم آدرس کوتاه گوگلو گذاشتم... 
    بابا بلاگفا واقعا زورگوئه... امکانات که نداره هیچی، بعد آزارم میده... وبلاگ منو که کامل پوکوند...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی